עבודה שחורה

1. אוניברסיטת דרום קליפורניה החליטה שנמאס לה. שספורט בשבילה לא עומד מעל האקדמיה, שכוכבי הספורט, בעבר או בהווה, חייבים לשמש דוגמא, אות ומופת עבור סטודנטים ואתלטים פוטנציאליים. תדע כל אם אמריקאית שחושבת לשלוח את הבן שלה לדרום קליפורניה שלאוניברסיטה הזו יש סטנדרטים.

הנה, הצעד הראשוני של האוניברסיטה אחרי העבירות על החוק במסגרתה שהובילו לעונשים חמורים מצד ליגת המכללות, היה להחליט להחרים את רג'י בוש, למחוק אותו מההיסטוריה של בית הספר, מויטרינות הפרסים. אכן מעשה ראוי להערכה: אם בוש עבר על החוקים, נהג באופן לא אתי, טינף את השם של האוניברסיטה ופגע ברווחים העתידיים שלה ובקריירת המכללות של הבאים אחריו, אנחנו לא רוצים אותו פה. הנה, אנחנו מורידים רפליקת ה"הייזמן", השחקן המצטיין של המכללות שבו זכה בוש, ומחזירים אותה למקום ממנה באה.

אפשר להיות פופוליסטים וציניים ולכתוב שאם לדרום קליפורניה באמת אכפת מהטוהר האתי שלה, כדאי שתעשה חישובים גם כמה כסף היא הרוויחה ישירות ובעקיפין מהתקופה שבה כיכב בוש בשורותיה ותתרום אותו לצדקה או לארגון שילמד נוער פוטנציאלי כיצד לא לעבור על החוק. אבל עזבו. תדע כל אם אמריקאית שחושבת לשלוח את הבן יקיר לה לאוניברסיטת דרום קליפורניה, שמדובר באוניברסיטה שיש לה משנה ברורה: שחקן פוטבול שמקבל כסף שלא כחוק הוא אאוט. רוצח כפול הוא אין.

2. הפסקה לציטוט השנה. "הם תמיד מסתכלים על מה שקרה מוקדם יותר בקריירה שלי". אין, לא היה וכנראה שלא יהיה אתלט נטול מודעות עצמית כמו טרל אוואנס.

3. (אזהרה: בדיחת ללא חותמת תקינות פוליטית בדרך) סטיבי וונדר נפגש עם חברים. "איזה שיט שאני עיוור, זה ממש לא פייר", הוא מבכה את מר גורלו, אבל כיוון שזה סטיבי וונדר וכיוון שתמיד הוא יכול למשש את הצד הטוב, את חצי הכוס המלאה, הוא מיד מסייג. "מזל שאני לא שחור". נזכרתי בבדיחה הזאת כשקראתי על פרשת בית"ר ירושלים וטוטו תמוז. יש בפרשה הזו כל כך הרבה רוע וניכור, בוגדנות וחוסר יכולת לעמוד בהסכמי עבודה, דריסה מכוערת של זכויות הפרט שאני יכול רק לצקצק: "מזל שטוטו תמוז לא ערבי".

11 תגובות

מתויק תחת איזור הצבע, אקדמיה, טוהר הספורט

11 תגובות ל-“עבודה שחורה

  1. אלון

    הסנטר של פלורידה מקבל 100 אלף. סוכנים בתוך הקמפוס של צפון קרוליינה. חקירות בג'ורג'יה ודרום קרוליינה. לא פשוטים חיי החוקרים של ה NCAA.

  2. בני תבורי

    "רוצח כפול"? הלכתי לאיבוד…

  3. אפרופו בדיחות שהן לא פוליטיקלי קורקט, הנה הסלוגן שאוהדי קליבלנד שחררו לאחרונה לאוויר העולם:

    LeBron is going South but his mother is still riding West

  4. האמת שאו ג'יי לא קשור כי הוא רצח שנים אחרי שסיים את קריירת המקצוענים שלו. מה שכן, דרום קליפורניה נדפקה לשנים ואני מוכן לחתום שקיפלין מתחרט על הצעד שלו אבל טוב שנדפק. אני גם לא מבין את פיט קארול יוצא מזה נקי. למאמנים במכללות אין שום מוסר ושום אחריות.

  5. אריה

    בסיפור של טוטו תמוז יש שני צדדים- ושניהם לא צדיקים. בסופו של דבר כל אחד דואג רק לאינטרסים של עצמו.

    • zeevny

      אריה, ברור שיש שני צדדים וברור שכל אחד דואג לאינטרסים שלו, אבל לבית"ר יש חוזה ששהיא צריכה לקיים.

כתיבת תגובה