מה שלא הורג מביא אליפויות

הלייקרס פעלו הקיץ מתחת לראדר. אף אחד לא שם לב ופתאום הלייקרס התחזקו בסטיב בלייק, מאט בארנס ותיאו ראטליף. החיזוק הזה, מחליף לדרק פישר, מחליף לארטסט ועוד גבוה, הוא חיזוק של אלופים, של קבוצה עם דרך. זהו חיזוק שמזכיר את הבולס של שנות התשעים. קבוצה שיודעת שהבסיס קיים ומצרפת אליו בדיוק לפי הצורך של הקבוצה עצמה ולפי המצ' אפים שמחכים לה מול היריבות העיקריות. אין פה קיצורי דרך ויש פה מחשבה בריאה: בואו וניצור פער בינינו לבין היריבות במערב ונגיע לגמר מול יריב מותש. חוץ מאוקלהומה אני לא רואה במערב יריב אחד שיכול למתוח את הלייקרס לשישה משחקים.

בלייק היה רכש הכרחי אחרי העזיבה של פארמר. הוא לא ייתן ללייקרס את המהירות, האתלטיות והיכולת של פארמר לייצר נקודות מהירות, אבל הוא ייתן לה יציבות. ראטליף הוא רכש נהדר. סוס עבודה של ריבאונדים, חסימות והגנה. גבוה חסר אגו שרוצה רק אליפות וייתן לאנדרו ביינום להגיע טרי לפלייאוף. מאט בארנס הוא היהלום. בארנס היה סוג של אכזבה באורלנדו, אבל אני חושב שזה היה יותר עניין של הערכה מוטעית כלפיו. בארנס הוא שחקן חמישיה לגיטימי בכדורסל הרחובות חסר השאיפות של גולדן סטייט. באורלנדו, הוא כל קבוצה שרצה לאליפות, הוא שווה שחקן שביעי או שמיני, ספיישליסט שעולה מהספסל ונותן הגנה או איום מטווח השלוש.

אני חושב שההבאה של בארנס והחיזור אחרי ראג'ה בל אומרים משהו על קובי ברייאנט. הפלייאוף האחרון והעונות האחרונות התחילו להראות לברייאנט את הגבולות שלו. בארנס ובל היו הקריפטונייטים שלו, שחקנים שהוא היה מעדיף למות ולא לעשות איתם שלום או לקחת איתם אליפות. ההבאה של בארנס אומרת הרבה על איך הלייקרס בונים קבוצה ועל כמה הם שוב המועמדים לאליפות. אבל היא בעיקר מראה על שלב חדש בתהליך ההתבגרות של ברייאנט תחת פאפא ג'קסון.

16 תגובות

מתויק תחת אנ.בי.איי

16 תגובות ל-“מה שלא הורג מביא אליפויות

  1. אלון

    הלייקרס לא עובדים נכון. ב 2010 יש שיטות עבודה אחרות. הם צריכים להעיף את גאסול ואודם ולהפטר מכמה שיותר חוזים. שנה הבאה הם מביאים את כרמלו ושנה אח"כ את כריס פול. שני שחקנים שהחלום שלהם זה להיות בשלישיה עם קובי. צריך לזרוק רק שנתיים לפח ואם זה לא יעבוד אז עוד 5 שנים סטודומייר פנוי.

  2. רון

    "חוץ מאוקלהומה אני לא רואה במערב יריב אחד שיכול למתוח את הלייקרס לשישה משחקים.." עדיין נשמע לי הזוי המשפט הזה…

    • zeevny

      רון, מה נשמע לך הזוי? אני לא רואה שם שום יריב שלוקח את הלייקרס לשישה משחקים חוץ מאוקלהומה.

  3. אורי

    זאב
    באמת נראה שברייאנט מביא את כל מי שמירר לו את החיים ומשליך אותו על הכוכבים שמולו. ארטסט שכמעט הלך איתו מכות בפלייאוף 2009, ראג'ה בל – שאמנם לא הגיע – ומאט בארנס. בעונה שעברה בארנס התלכלך איתו משחק שלם (ברמה של להפחיד אותו עם הכדור בפנים, לפני הוצאת חוץ) ולא הוריד ממנו את הידיים. את קובי הדברים האלה מדרבנים, אבל נראה לי שאת רוב הכוכבים בליגה זה משגע. אי אפשר לדעת אם ההחתמות הם מאץ' אפ לגמר – כפי שהעונה לא ראינו בסוף מפגש בין ארטסט ללברון – אבל מיאמי בסגל מנופח לא נראית ממוקדת מול סגל קצר ויעיל של הלייקרס.

  4. אלון

    זאב, גם דאלאס יכולה לתת פייט. באטלר ומריון הם כמעט היחידים שיכולים להפריע לקובי.
    כל זה בהנחה שדאלאס לא יעשו שטויות ויעופו בסיבוב הראשון.

  5. אורי

    זאב
    מה אתה אומר על מקגריידי ללייקרס? שדרוג או הימור מסוכן?

  6. מדברים שכריס פול רוצה טרייד ואולי אפילו להגיע ללייקרס! זה יכול להיות מאוד מעניין.

    • שניר

      יכול להיות מאוד מעניין , אבל ג'קסון והמשולש לא צריכים רכז דומיננטי.
      אין טעם.

  7. גיל – אין סיכוי שפול יגיע ללייקרס. אין שום דבר שאפשר לתת תמורתו ולא זיק לאיזון הנפלא הזה.

    אני כמעט עשיתי במכסיים מרוב שמחה כשהחתימו את סטיב בלייק, אחד השחקנים האהובים עליי מימיו בפורטלנד, וההחתמה הזאת של בארנס היא רמז לא קטן למיאמי לקנות הרבה ציוד חבישה אם הם רוצים לעבור דרך הלייקרס לאליפות.

    ההחתמה של ראטליף גרמה לי לצחוק קצת אבל היי, פאריש שיחק עד 44 וקווין וויליס עד 45 אז 37 בסנטר זה ילד (וזו גם עוד סטירה לשאק שעשה קולות של פיוס בשביל לבדוק אם המים חמים מספיק בשביל החזרה שלו ללייקרס – הם לא). הלייקרס עדיין צריכים להחתים שאנון בראון או גארד מהיר ואתלטי אחר.

    אלון – דאלאס?! באמת? נדמה לי שאפילו קיובן כבר איבד עניין.
    מגריידי יכול להיות מעניין, הוא עדיין שחקן של 20 נק' במשחק והוא רק בן 31 אבל הרבה תלוי במצב הבריאותי ועוד יותר הנפשי שלו. אם היה לו אופי כמו של גראנט היל לא הייתה שאלה בכלל אם להחתים אותו או לא.

    זאב – פיניקס לדעתי התחזקה בקיץ אז אולי גם להם יהיה מה למכור העונה. ואם אודן סוף סוף חוזר ומתיוס משתלב…בעצם, כבר שמענו משהו כזה בעבר, לא?

    • אלון

      יש להם מאצ' אפ מצוין מול הלייקרס עכשיו צריך גם אופי.

    • TheDogtor

      בהחלט , הלייקרס קשוחים יותר מכל קבוצה בליגה.
      הכתפיות והמרפקים שלהם לא נראים לעין.
      בוסטון הם עם היתרה בכל הנוגע לקשיחות , הלייקרס מוצאים את המאזן.

      בחייאט , אולי כדאי להתחיל לדבר על פיל כל הזמן , במקום על כל דבר אחר…
      קבינימט , זה ה-איש

  8. סימנטוב

    כשקראתי הבוקר על ההחתמות חשבתי שהממזרים האלה מכינים כאן איזה שיעור. חוץ מזה הזן מסטר מסיים קרירה וכמו כל ספר טוב אני רוצה לקרוא את הדפים האחרונים לאט לאט ואומר לעצמי seize the moment
    חשבתי שבארנס השתלב יפה בפינקס, לגבי גולדן סטייט ע"פ יאהוו
    The Warriors missed 501 player games because of injuries last season, the second-most in NBA history since the league began tracking the total 23 years earlier.  
    זה גם הישג…

  9. TheDogtor

    בהחלט , הקירבה של בראיינט לאש שטורפת אותו היא טובה לו וטובה לקבוצה , זה שהוא כבר לא מניע את עצמו מרגשי הרחקה מהאנשים שמעצבנים אותו על המגרש , מליבם הבוער והגועש כפי שלו , מראה עד כמה הוא התבגר , ועד כמה האש שבוערת בו עוטפת אחרים אשר משתפים את אותו סוג של פחם.
    הצירוף של בארנס והנסיון עם בל , מראה שקובי ממש בוגר , ושהוא לוקח לחיקו את השנוא עליו , "ואיובך תשמור קרוב יותר" , ואם כך , הלייקרס עשו צעד משמעותי בהבנתם של מרקם הביולוגיה והאידיאולוגיה של הקבוצה שלהם , הם מבינים את התרכובת האנושית שדורשת מהם אליפות , והם מבינים.

    רטליף יהיה יותר משמעותי מאפשר לחשוב , באימונים , הוא יכסח וירביץ , יקשיח את הקו הקדמי עד כדי עצבים , ואין אדם כרגע שיכול להעמיד אותו על מצבו בשל נסיונו , כל דבר אשר יעשה יתקבל , באשר כוותרן כמוהוא אין הדבר היעיד על נחתומו , כי הוא יודע מה לעשות.
    באם פציעה , הוא יפצה , אמנם יתיעייף , אך יהווה כח משמעותי בכל הנוגע לאיקסים והאוווים , XO , בחכמתו המרובה , לאור נסיונו , אין דבר או תרגיל אשר הוא לא יבין , ותנועתו על המגרש תהיה חלקה ונעימה לעין ולקבוצה , טעויותיו יהיו מזעריות , וזהו חומר גלם המתאים לפיל ולקבוצה , כי אם לוק לונגלי היווה סנטר חיובי ומשמעותי בקבוצותיו הקודמים , גם רטליף יהווה משמעות.
    בחדר הלבשה , הוא ינהיג וגם ילמד את קובי דבר מה על מנהיגות ובגרות , ילבה אותו ויקשיח את מעמדו , ירבד אותו בעוד עוצמה.
    הלייקרס יהיו אלופים בסוף השנה הזאת , וקובי יעלה לדרגה הגבוהה ביותר , ראש בראש עם הגדול מכולם , ולבסוף , אחרי שידברו על קובי ומייקל , כולם יפנו פנים לאדם אשר באמת מבין אותם , ובאמת אחראי להצלחות של השחקנים הכי גדולים בהיסטוריה שזה אדון ג'קסון , אם לכך , בסוף הטבעת השישית של קובי , פיל ג'קסון יהיה זה שיזכה במירב השבחים , כי כל אדון מסתיר את מורהו , ואת הדברים קשה מאוד לשכוח , אז פיל ג'קסון , הוא מירב הקולות לשחקן הטוב ביותר בהיסטוריה , וכל דבר בו מלבב.

    בלייק …. יהיה הסטיב קר של הלייקרס ומעל זאת , הוא אנרגטי , קשוח ושחקן הגנה מעולה , הוא ראש קשה וחזק , לא קל להיתקל איתו בראסייה , וזה יהווה עוד כח למפתן העוצמה של הלייקרס.
    ראו זאת לעוד , הם אלופים.

    אם לכך ניתן לאמר אלופים , ניתן להוסיף אלופים.
    כל זאת ועוד מליבינו…

  10. אסף

    מצד שני, כל החבר'ה החדשים האלה הם בעצם די ותיקים. כששמעתי על תיאו רטליף חשבתי :" איזה קטע, כבר היה פעם בליגה שחקן עם השם הזה".
    הלייקרס לא מנסים כרגע לבנות משהו ליום שאחרי קובי ( שיכול להגיע גם בעוד 5 שנים ), אלא ממקסמים את מה שאפשר להוציא מהקבוצה הנוכחית. ובצדק.

  11. זאב הי,

    במקרה שמתי לב שבייגלה מופיע בבלוגרול שלך עדיין כ http://grizmo.co.il/

    אנא שנה ל'בייגלה'

    תודה

  12. קראתי את הכתבה וראיתי את התגובות.. בשבילי זה קצת סינית.. אולי כי אני לא מתעסקת במשחקים? לא משחקת, ליתר הדיוק.. אבל אהבתי את תחושה של לרצות להכיר, שבי.. אני אתחיל לשחק גם 🙂

כתיבת תגובה